Virale marketing Justitie

Vorige maand al had Min. van Justitie een virale marketing stunt op Hyves.

Vandaag komt daar een virale actie via e-mail/filmpje overheen:
Het is de bedoeling dat de kijker aan het eind van het filmpje een naam en e-mail adres invoert en
dat de doorgestuurde zichzelf in het filmpje terugziet. Hier het voorbeeld van Jan Coerts.
Bij deze versie van het filmpje is het bijzonder goed gelukt met de gegevens van mij die op het internet
te vinden zijn, foto’s in combinatie met een naam is dus al erg krachtig, als je daarbij dan bedenkt dat
creditcardgegevens ergens ‘gevangen’ worden in combinatie met jou foto en dan is er snel een identiteit te
stelen.

Uit onderzoek in de VS is duidelijk geworden dat er vorig jaar 12 miljoen identiteiten gestolen.
Met andere woorden we moeten op zoek naar nieuwe technologie om dit probleem te lijf te gaan.

Wanneer u geinteresseerd bent in zo’n alternatief dan kunt u contact met me opnemen.
Deelname in het project begint bij Eur. 25K per deelnemer, we mikken uiteindelijk op het binnenhalen van
enkele miljoen euro’s venture capital om een institutie op te richten die we in Groningen willen positioneren en voor ogen hebben.

Groningen IT stad moet op de kaart gezet worden, uiteindelijk zullen Dio (studentenfinanciering) en RDW (rijbewijzen en kentekens)
grote klanten worden waarvoor kwart en halffabrikaten kunnen worden geproduceerd en onderhouden. Webtechnologie is
in Groningen en omstreken van een behoorlijk niveau, dat zie je maar weer aan de hulp die Warpnet uit Groningen aan de
laatste marketing campagne van Justitie heeft bijgedragen.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.