Service management

Op het Best Practices congres van http://www.ITSMF.nl in Ede op 22 april j.l. was veel kennis bijeengebracht van tout IT Service Management in Nederland en daarbuiten. want Janet Duffy en Philip Powell waren ook als belangrijke sprekers op het congres aanwezig.

Best Practices trekt publiek er waren namelijk ruim 700 mensen van allerlei pluimage aanwezig. Met name mensen die binnen hun onderneming in een of andere DMU (decision making unit) acteren. Dus waren er ook veel leveranciers op het gebied van Service Management.

Opvallend was de ontdekking van bedrijfsprocessen nog steeds belangrijk zijn als het gaat om ICT. Dat ICT belangrijker wordt voor de toegevoegde waarde en dat er in Noord-Nederland veel bedrijven en instellingen zijn die worstelen met het verkrijgen van een heldere blik op de toekomst.

Uit verschillende presentaties bleken veel valkuilen niet te worden gevonden en plonst men er en masse in.Het IT Service Management best practices boek deel 3 op deze dag gepresenteerd vond gretig aftrek.

Rob van de Burg van BMC Software vertelde het in zijn presentatie over een CMDB, dat communicatie tussen mensen de belangrijkste factor is die bepaalt welk project slaagt of faalt. Niet de producten, niet de methodieken maar de communicatie.

Ronald van Wuijtswinkel van KPN Vast had een boeiend verhaal over de Governance gedachte, die geimplementeerd wordt bij KPN op revolutionaire wijze. Hij vertelde dat nog maar weinig bedrijven hier resultaten mee gehaald hadden. Het publiek in de zaal in groten getalen opgekomen zaten met ingehouden adem te luisteren. De moraal van het verhaal was dat een juiste spirit nodig is om tot goede communincatie tussen mensen te komen.

De conclusie die na die twee sessie boven kwam drijven was dat organisaties behoefte hebben aan spiritualiteit. Na deze dag ongetwijfeld iets voor het volgende congres om dieper op in te gaan.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.